Başlangıç > Pazarlama Hakkinda > Kendimize Hedef Koyarken

Kendimize Hedef Koyarken


yuksek hedefli sirketler

Bugun hayatta basarili olmakla ilgili cok onemli bir sey ogrendim.

Etrafimizda baktigimizda herkesin bir basari kriteri oldugunu goruyoruz. Ama bu basari kritrleri ve hedefleri hep basarilabilir olanlar uzerine kurulmus. Bir cogumuz cogu hedefi ulasilamaz olarak gordugumuz icin onlara hedef olarak bile yaklasamiyoruz. Hele bu kriterleri sektorler bazinda degerlendirdigimizde her sektor icin birbirine cok benzer hedefler karsimiza cikiyor. Ornegin;

XYZ banka Turkiye’nin en iyi bankasi olmaya calisiyor.

XYZ tum evlerde kullanilan temizlik malzemesi olmak istiyor.

XYZ spor ayakkabi herkesin oncelikli tercihi olmak istiyor.

XYZ gazetesi en cok okunan gazete olmak istiyor.

Bu liste uzayip gider.

Belki bu hedefler bazilari icin erisilebilir, bazilari icin ancak zamanla ulasilabilir. Uc asagi bes yukariya birbirleriyle ayni. Ama “gercekten” buyuk basarilara imza atmis olan sirketlere bakin..  O sirketlerin hedeflerinin sektor kriterlerinin cok cok ustunde oldugunu goreceksiniz. “Olmaz” diye bir seyi hic bir sekilde kabul etmemisler. Oncelikli olarak hedeflerinde farklilasmis olan sirketler basariya ulasiyor.

Buyuk basarilara imza atmak isteyen sirketlerin “duvar kagidi” etkisi veren “vizyon” ve “misyon” kavramlarini tekrar gozden gecirmeleri gerekiyor. Kendine bir farklilik katan ve bu degisimi A’dan Z’ye benimseyenler, tabiri caizse buyuk dusunen sirketlerin/kisilerin buyuk kazanclari oluyor.

Uzun soze gerek yok. Tek bir ornek konuyu cok net aciklayacak. Gecmisten bugune Google, “en cok kullanilan ya da tercih arama motoru olmayi” hedeflemiyor. “Dunya uzerinde tum verileri kendisinde toplamayi” hedefliyor.

Bugun hatta basarili olmakla ilgili cok onemli bir sey ogrendim.

Hangi sektorde olursa olsun, ne yaparsak yapalim her zaman hedeflerimiz cok yuksek olmali.

Ulasilamaz diye bir sey yok.

Yola devam.

Kategoriler:Pazarlama Hakkinda Etiketler:
  1. Ocak 22, 2010, 6:42 pm

    Selam Deniz,
    Bir arkadasim buldugum fikirlerin gokyuzune yukselip, karanlikta kaybolan baloncuklar olmamasi icin hemen harekete gecmem gerektigini soylemisti..
    Senin herseyi o an yapmaktaki azmin az kiside bulunur, sanslisin..

    Hedefte farklilasmak ve bence google ornegin baslibasina bir konu aslinda, benim yorumum;

    1. Baska birinin basardigini gordugumuz bir hedef belirlemek zorunda degiliz, hatta baskalarinin aklina gelmeyen bir hedef daha dogru bir secim de olabilir
    2. Dogru hedef, dogru yontem, cok calismanin mutlaka karsiligi alinir sozu makro duzeyde de gecerli olabiliyor, dunyanin en talihlisi / en zekisi / en basarilisi / en zengini olmak gerekmiyor makro basari icin.

    Senin hem kariyer hem hayattaki en buyuk hedefin nedir? Once hedeflerini yazip sonra da bu hedeflerden daha cok isteyecegin baska bir hedefin olamayacagini teyid etmeyi dener misin? Bakalim hedeflerinde hic degisiklik yapmadan yazini post edebilecek misin?

  1. No trackbacks yet.

Yorum bırakın